Komisja Praworządności i Porządku Publicznego

Skład komisji:

  1. Adamek Robert - Przewodniczący
  2. Góra Sławomir - Wiceprzewodniczący
  3. Bińczycki Zygmunt
  4. Pawiński Zdzisław
  5. Permus Marcin
  6. Romanik Stanisława
  7. Szczurek Wiesław

Przedmiot działania komisji:

  1. Współpraca z Policją, sądami i prokuraturą, Strażą Miejską oraz Strażą Pożarną w zakresie utrzymania ładu i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym.
  2. Współpraca ze szkołami i organizacjami społecznymi w sprawach bezpieczeństwa publicznego (profilaktyka).
  3. Opracowanie i aktualizowanie mapy zagrożeń i miejsc niebezpiecznych w dzielnicy.
  4. Opiniowanie wniosków dotyczących:
    1. Doposażenia Policji i Straży Miejskiej oraz Straży Pożarnej,
    2. Ochrony przeciwpożarowej,
    3. Przepisów gminy Kraków dotyczących porządku publicznego.
  5. Sprawy określone w § 42 ust. 1 uchwały Nr XCIX/1510/14 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 marca 2014r. w sprawie: organizacji i zakresu działania Dzielnicy XVI Bieńczyce w Krakowie (Dz. Urz. Woj. Mał. z 2014 r. poz. 1852)

Usuwanie z parkingów pojazdów nieużywanych

  1. Jakie pojazdy mogą być usunięte?
    • pojazdy pozostawione bez tablic rejestracyjnych
    • pojazdy, których stan wyraźnie wskazuje na to, że nie są używane
  2. Z jakich miejsc mogą być usuwane takie pojazdy?
    • drogi publiczne i pasy drogowe przy drogach publicznych
    • miejsca oznaczone znakiem „Strefa zamieszkania”
    • miejsca oznaczone znakiem „Strefa ruchu”
  3. Kto jest uprawniony do usuwania takich pojazdów?
    • Straż Miejska Miasta Krakowa. Trzeba jednak pamiętać, że usunięcie pojazdu z terenu prywatnego, w tym także należącego do spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, należy do obowiązków właściciela terenu i w takim przypadku interwencja Straży Miejskiej ma jedynie charakter działań pomocniczych, np. nakłanianie właściciela pojazdu nieużywanego do jego usunięcia
  4. Jak zgłosić pojazd nieużywany?
    • bezpośrednio do Straży Miejskiej, dzwoniąc na numer telefonu 986